söndag 20 maj 2007

Läsa hotmail i vanliga epostklienten, del två

Jag har tidigare tipsat om freepops för att kunna hämta hem hotmail till sin vanliga epostklient. Tyvärr funkar inte den lösningen för mig längre, varför vet jag inte. Troligen har hotmail ändrat sin inloggningsfunktion.
Nu finns en ny lösning: gotmail
Jag har en folder med sånt jag vill spara på hotmail, den heter sparas.
Min smtpserver är smtp.bredband.net (använd din egen ISP:s smtpserver).
Jag har gjort en fil ~/.gotmailrc som innehåller
password=xxxx
på en rad.

kommandot är då
gotmail --exclude-folders sparas -u hotmailadressenutanAThotmail.com -f minvanligaepostadress@domän.se -s smtp.bredband.net -v --move 'Trash Can'

posten tankas då ner från hotmail och skickas till min vanliga epostadress.
PS: som vanligt i debian är det lätt att installera, kör bara
apt-get install gotmail
som root.

Inga kommentarer: