fredag 13 juli 2007

Jag är nu officiellt en datornörd

Varning! texten nedan kan åstadkomma tråkreflexer. Du är varnad.

De senaste åren har jag försvarat mig från anklagelser om att vara datornörd med att jag inte lyckats kompilera någon kernel än. Men från och med idag går inte den förklaringen längre; idag ger uname -a följande utskrift:
Linux voltaire 2.6.19-rtai #3 Fri Jul 13 16:35:37 CEST 2007 i686 GNU/Linux
där man av "-rtai" kan gissa sig till att jag lagt till realtidsstöd till kärnan. (Se www.rtai.org för detaljer.)

Vi får väl se vad som kommer ut av det här, tills vidare ska jag försöka få fifos att fungera mellan realtidsprocesser och icke realtidsprocesser.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken självbild... Du har varit förlorad och officiellt datornörd i flera år :-)

Jag vill oxå kompilera min egen kärna!

/j