söndag 22 november 2009

Ge mig musiktips!

Jag provar en kul grej - har markerat en spellista som "collaborative" så att den som vill kan lägga till tips!
Så ge mig en utmaning - lägg till vad du tycker jag vill lyssna på http://open.spotify.com/user/paulsundvall/playlist/19FQIRHl7lXCAqr2Ixj7jI eller med direktlänk spotify:user:paulsundvall:playlist:19FQIRHl7lXCAqr2Ixj7jI

Kompisar till Ali Farka Touré (reservation för stavning...), Foo Fighters eller Keith Jarret gör mig extra glad!

Uppdatering:
Tack alla för tips, det har varit väldigt kul! Fortsätt gärna.
  • För mig var Jan Johansson en helt ny upptäckt. Jättekul!
  • Nils Petter Molvaer var också en ny upptäckt. Riktigt klingan-material.
  • Eric Gadd hade jag nästan glömt bort.
  • Pat Metheny hade jag glömt bort. Fantastisk musik.
  • Melody Gardot är rätt bra. Jag har aldrig gillat jazzsång, men det här är något speciellt.
Det skulle vara kul om någon kan få mig att tycka att hip-hop är bra. Något förslag?

2 kommentarer:

Paul Dreik sa...

Ha ha, det här funkade ju!
Tack för tipsen. Fortsätt gärna!

Adam sa...

Titta, det finns ju redan en hel del bra här - du har bestämt kompisar med bra musiksmak.
Jag lägger till lite jag också...