onsdag 16 december 2009

Omkonfigurering av DNS och webservrar

Jag har precis gjort en större uppdatering av mina DNS-inställningar och flyttat runt diverse URL-er samt bytt metod för att presentera rätt sida för rätt förfrågan på mina websidor.

Detta betyder att samtliga hemsidor jag sköter kan råka vara ur funktion eller onåbara den närmaste tiden. Vartefter cachar hinner uppdateras och loopia löser buggen i sin editor kommer förmodligen allt att fungera som vanligt igen.

Detta berör både *.paulsundvall.net och *.dreik.se

Om något inte fungerar efter 20091217 23:00 svensk tid får ni gärna höra av er.

Uppdatering:
Omkonfigurationen av DNS och webservrar har gått bra. Det hela förvirrades av att min epostleverantör uppgraderat sitt system samtidigt. Nu går det bra att skicka mail som vanligt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Meh, ska jag behöva vänta 40 minuter på att kunna mejla dig? Det studsar hej vilt nu med alla möjliga latjo vidarebefordringar och grejer...
/j