tisdag 14 maj 2013

Corsair 750 sprint Drake SWE 112 till salu

Jag ska sälja båten!

Den har legat på land ett år och blivit mycket sparsamt seglad efter att jag fått barn. Bättre att någon annan kan njuta av den. Jag och min fru har semestereseglat första året men sen har det mest blivit dagsturer pga tidsbrist.

Corsair 750 Sprint Drake SWE 112
Levererad jan 2009
normalt seglad första året, därefter väldigt lite. Inte ens sjösatt 2011. Bara kappseglad en enda gång.

Utrustning:
  • GM sails, kolfiberduk (GPL). helt fantastiska, svarar direkt med acceleration när det kommer en by.
  • screacher, gennaker
  • facnor screacherrulle
  • andersenwinschar originalmonterade
  • dyneemastag till peket
  • goiot-luckor i sidskrov och ovan förpiken. lätta och täta.
  • bownets
  • tohatsu 6 hk, extra lång rigg, nyservad, generator
  • registrerad trailer, 1500 kg
  • original badstege
  • kompass
  • lättviktsankare som precis passar i ankarluckan
  • tempurliknande dyna
  • hängmattor för förvaring längs med kojer
  • allt annat som behövs: windex, winschhandtag, fendertar, förtöjningslinor etc.
Pris 250 kSEK (uppdaterad 2016)

Jag nås på drakeforsale@pauldreik.se

paul
















Inga kommentarer: