onsdag 7 oktober 2009

Fuse och teckenkodning

Försökte göra en workaround på mitt unisonproblem genom att loopbackmontera en katalog som utf-8 "standard" och sedan köra unison mot denna katalogen. Iden är att använda den teckenkonvertering som finns inbyggd i macfuse via modulen iconv.
Se tråd här för detaljer.

Det funkade inte. Den fuse som är förinstallerad på macen i leopard (ja, jag nergraderade till leopard för att det kändes som att inget av det jag ville köra fungerar ännu i snow leopard) verkar inte stöda iconv. Det kanske är något annat. Suck.
Hur gör andra människor som vill synkronisera sina data på mac?

1 kommentar:

Anders J sa...

Jag tyckte att just synkroniseringen alltid var ett problem, så det var en av anledningarna att jag gjorde som jag gjorde - jag bär alltid med mig allt och kör Time Machine OCH SuperDuper till olika nätdiskar.

Du har sett t ex "http://www.kremalicious.com/2008/06/ubuntu-as-mac-file-server-and-time-machine-volume/"

Det går väl lika bra med Debian.

Fast det är kanske enklare för mig, en simpel "ickemjukvarugubbe".

För övrigt har jag skaffat en RockBox AMPD. Du får gärna prova den om du har båten i sjön, men jag är inte imponerad, vi kan göra myclet bättre, om vi har lust...