söndag 3 december 2006

Borat

Idag såg jag Borat-filmen och skrattade gott! Det intressantaste är ju att fundera över om sakerna hänt på riktigt eller om de medverkande bara hittat på alla intervjuer och händelser. Men enligt wikipedia är det mesta improviserat, man har fått folk att skriva på godkännande att filmas för en dokumentärfilm.

Jag tappade hakan när jag såg scenen med tre collegestudenter som plockar upp borat i sin buss. De har en något avvikande syn på kvinnor...

En annan kul scen är när borat nästintill tvingas tala i tungor på ett kyrkomöte. Fantastiskt! Eller när han driver med amerikaner som går på rodeo...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är filmen skön, såg den själv förra helgen. Kyrkomötesscenen är nästintill min favorit.

Och även om det mesta säkerligen är improviserat, tror jag Pamelamötet är uppgjort :)

Anonym sa...

japp, på wikipedia står det att pamela och borat är kompisar. och det får man väl hoppas, annars hade väl borat blivit skjuten...